Logo Algeco: Památka našeho průmyslového dědictví

facebook linkedin

Po vzniku společnosti Algeco a vývoji modulárních a ikonických produktů se Algeco France zaměřuje na firemní logotyp. Od svého vzniku se hlavní vizuální identita značky změnila jen nepatrně. Zde jsou vysvětlení Jérémie Fessona, spoluzakladatele poradenské agentury Graphéine a kreativního ředitele pařížské pobočky.

 

Modulární, nadčasová estetika Bauhausu

Odkud pochází inspirace pro logotyp Algeco?

Logo Algeco je přímým dědicem universalistické geometrické estetiky Bauhausu, slavné německé školy architektury a umění, kterou založil Walter Gropius v roce 1919. Jeho styl je minimalistický. Bauhaus učil demokratizovat design a umisťovat ho do centra každodenního života, aby byl jednodušší a jasnější. Studenti této školy se také opírali o nové průmyslové výrobní metody pro masovou produkci.

„Modulární, nadčasová estetika Bauhausu“ (© Ilustrace: Graphéine)

Logo Algeco je především kresba... záměrně! Jeho styl úzce souvisí s avantgardním a racionalistickým typografickým výzkumem Herberta Bayera a Paula Rennera prostřednictvím jeho typografie „Futura“. Tvar abecedy je filtrován metodickou konstrukční mřížkou, ve které je každé písmeno získáno uspořádáním tvarů základen jako kruh a obdélník. Logo je tedy silně naplněno inovativním a dokonce „graficky revolučním“ myšlením té doby.

 

Vícepodlažní prefabrikované moduly o velikostech 15 m²

Jaké jsou silné stránky loga Algeco?

Je to typografický blok, jehož styl nápisu evokuje vlajkový produkt Algeco: prefabrikovaný modul o velikosti 15 m². Elementární a základní jako kostka Lego, vyvolává představu her, stavby a přizpůsobení.

Navíc toto logo, na rozdíl od jakéhokoli jiného, přenáší rozhodnou a personalizovanou modulární identitu, přesně zkonstruovanou z několika jednoduchých geometrických tvarů. Ty jsou kombinovány tak, aby znovu vytvořily všechna písmena názvu značky. Každé písmeno představuje modul Algeco. To dává vyniknout „syrové“, ale zároveň „hravé“ a „svižné“ estetice.

 

Ukázka, že písmeno C je základním modulem pro kreslení každého písmene

„Zvýraznění modulárního charakteru loga Algeco. Rozebráním tvarů písmen zjistíme, že písmeno C je základním modulem pro kreslení každého písmene.“ © (Ilustrace: Graphéine)

Tento vlastní znak patří pouze společnosti Algeco. Zatímco Nike používá svůj emblém „Swoosh“ k doplnění sdělení své značky, Algeco říká vše „jednoduchým“ formátováním svého jména.

Dobré logo je především forma, která přetrvá v čase. Vyznačuje se také výraznou estetikou.

Logo Duna a logo NASA

„Modulární typografický styl se vrací s logem další hollywoodské adaptace sci-fi románu Franka Herberta „Duna“ (napsaného v roce 1965). Logo používá podobný základní modul v „jednoduchém“ provedení. Všimněte si, že slavné logo NASA s „červem“ má také kvazimodulární strukturu, která mu dodává experimentální a futuristický styl.“ ©

V tomto smyslu jsme v současnosti svědky „renesance“ logotypů navržených v 70. letech. Ty dočasně vymizely v roce 2010, kdy digitální technologie hluboce proměnily ekonomiku a spotřebitelské návyky. Tento fenomén zesílil teprve nedávno po vlně „blandingu“, kdy se zdálo, že mnoho značek ztratilo svou duši změnou odvážného historického logotypu na jednotný typografický styl.

 

 

Pracovník s reflexní vestou s logem Algeco

Společnost Algeco se tedy stala více než jen názvem, a to i díky svému logu?

Přesně tak! Podobně jako „Kleenex“ nebo „Frigidaire“ se značka Algeco v lidovém slovníku mylně používá jako běžné označení pro modulární konstrukci. Nezřídka lze zaslechnout, že se v souvislosti s konkurenční značkou řekne „Algeco“ - což by mělo být naprosto zakázáno, protože Algeco je registrovaná ochranná známka.

Zachování loga Algeco také zlepšuje historii společnosti a chrání nadčasovost značky. Společnosti Reebok, Kodak, NASA a v poslední době i Burger King podnítily znovuobjevení „osvěžené“ verze svého loga ze 70. let. To dokazuje, že logo je impozantním dědictvím značky, které je schopno přetrvat věky, pokud ho výrobky a služby „následují“. Ukazuje to také, že existuje riziko slepé touhy podlehnout módním mermomocím, zvláště když už existuje silná proslulost, a tedy silné emocionální spojení mezi logem a jeho publikem. Logo může být objektem nevyčíslitelné hodnoty, které si zaslouží, aby se s ním zacházelo s maximální úctou, aniž by došlo k narušení vztahu.

 

Ikonické logo Algeco na modrém a černém tričku

Algeco, ikonické logo

To je příběh loga Algeco, jistě ikonického, rozpoznatelného na první pohled. Jeho působivý, futuristický a nekompromisní design evokuje silnou představivost v souladu se zájmy našeho stále mobilnějšího a propojenějšího životního stylu.

Ano, logo Algeco je mnohem víc než jen grafický objekt: je to památka našeho průmyslového dědictví.

 

Jérémie Fesson

Děkujeme Jérémie Fessonovi za jeho vytříbenou analýzu tohoto loga, na které jsme tak hrdí. Využijte příležitosti a objevte agenturu Graphéine, která stojí v čele identity značky.

 

ALGECO Service Dame

Máte projekt nebo se chcete dozvědět více o našich řešeních?

Naši odborníci Vám jsou k dispozici od pondělí do pátku, vždy od 8:00 - 17.00 hodin.
 

Zavoláme Vám zpět

Náš SERVIS 360°

Vybavení - balíčky


  • Nábytek
  • Kuchyňky
  • Sanitární doplňky
Vybavení - balíčky

Technika - balíčky


  • Sítě
  • Komunikace
  • Klimatizační technika
Technika - balíčky

Bezpečnost - balíčky


  • Požární bezpečnost
  • Bezpečnostní technika
  • Pojištění
  • Údržba
Bezpečnost - balíčky